2006/2007

71276-3





Nyårsfirandet började med tjejmiddag hemma hos Cecilia. Början på kvällen innehöll god mat, skratt och bra musik. NAAAJS
Sedan, efter några glas vin och lite fix, begav vi oss hem till Isa. En bit som kändes väldigt lång med mina klackisar. Väl hemma hos Isa var det jättetrevligt, ganska mycket folk :)
Efter en stund började vi gå ner mot hamnen, där det ryktades att alla skulle vara. När vi kom dit var det fullt med folk, man hälsade på alla bekanta, vilket var rätt många.
Kramar hit och kramar dit, ibland fick man sig t o m en puss :O
Klockan närmade sig 12 och det nya året väntade. Helt inne i tiden och Nicos champagne glömde jag bort att kolla upp på fyrverkerierna. Rackarns.

Ja, där blev man kvar ett bra tag, tills några trevliga pojkar från söder drog mig med till en "efterfest". Ingen fest direkt, själv satt man och chillade i en puff. Drack ett par cider tillsammans innan vi begav oss hemåt mot Cecilias hus. Väl ute mötte jag och Josefina Cecilia och co. Ett par grabbar med vid namn Anton och Henrik följde också med.
Vi gick och gick, när vi var hemma vid Cecilias var jag helt yr i bollen, hade ont i fötterna och var übertrött. Vi sa adjö till pojkarna. Klockan var då ca halv 4-4!
Jag, Nicoline och Josefina kastade oss i dubbelsängen och kollade på Gotlandskanalen.
Såg mig själv strosa omkring på Adelsgatan. Efter det kände jag mig nöjd och somnade.

Vi hade precis somnat när Josefina var tvungen att berätta att hon fick ett sms.
Jag frågade en sisådär 3-4 ggr vad det stog i smset innan jag fick svar. det var ändå inget viktigt. Somnade igen.

Vaknade av att Josefina stängde av Gotlandskanalen som jag så sött sov till.
Sedan, ja, då somnade jag igen. Tills jag vaknade av ett ivrigt ringande från Josefinas mobil, det var hennes pappa!
Josefina gick så småningom upp, klädde på sig och gick hem.
Jag kallade in Bella och Cilla till det andra rummet, bara Bella kom.
Vi kollade på Gotlandskanalen, jag såg mig själv igen OCH min mamma+sambo!
Wonderful.
Sen slappade vi järnet tills mamma kom och hämtade mig, för min cykel hade fått punka och jag hade ont i fötterna.
När vi kom hem så undrade mamma vart vi hade fått vinet ifrån, HEMLIS sa jag!
Hon var inte ett dugg arg, min mamma, för att jag vid blotta 15 år dricker alkoholhaltiga drycker. Kanske för att hon var likadan, om inte värre, när hon var i min ålder.


Tack för det här året, och lycka till allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback