Fredag/Lördag

Fredagen började med att jag gick i skolan, som vanligt. Hade gitarrprov, fick MVG, dock svagt, men ändå!
Lite slappa lektioner såsom engelska och matte. Senare gick jag till min älskade bildkunskap.
Där gjorde jag ingenting, förutom att måla lite på mitt The Hives-skivomslag.
Jag, busig som jag är, smet ifrån tidigare utan att någon märkte det.
Nere i Kaffis träffade jag på lilla Nicoline som suttit och väntat på mig en liten stund, vi gick och köpte köttbullar.
Vi samlade ihop oss tillsammans med Nikki, Josefina och Cecilia, samt några pojkar.
Tillsammans åkte vi en mysig bussresa till Sanda, idiotiskt ställe att bo på, men där bor iallafall Nicoline.
Fast dom har ett väldigt mysigt hus, så det gör inget.
Lite senare kom Joooohn!
Vi "spelade kort" och lagade mat, det blev spaghetti, potatisgrajs (smileysar) och otillagade köttbullar, mmm.

Jag, som alltid fixar musiken, hade fixat musiken. Gamla godingar, mycket house och lite ett och annat rymdes på mina excelenta partyskivor.
Alltid är det jag som dansar först (och själv). På topp som jag var hade jade väldigt trevligt, det hoppas jag att alla hade.
Vissa syntes mindre under kvällen, vissa mer. Jag kände mig synlig hela tiden!
När klockan närmade sig halv tolv var huset tyst och lugnt, vad hade hänt?
Jag och Cecilia försökte sova på sofforna, medans de andra var på övervåningen.
Nico sprang in i rummet och skrek gällt: "Sooover nii?"
Ja, vi GJORDE iallafall det. När jag precis somnat om kommer Josefina och väser: "Matiiilda, är du vaken?"
Hon skulle bara fråga en onödig fråga, men jag älskar henne ändå.
Ja, så somnade vi igen, tills jag helt plötsligt skrek "JOOOHN!! Varför skrek jag John?".
Det hade Cecilia inget svar på, eftersom John hade åkt hem.

Efter en stund fick Nikki och Nico för sig att bada jacuzzi, då flög jag upp ur soffan, kastade av mig kläderna och hoppade i badet tillsammans med Josa, Nikki och Nico.
Med endast ljuset från stjärnhimmeln i deras tak hade vi det otroooligt mysigt.
Efter badet var det matdags igen, sen vet jag inte vad som hände, men jag vet dock att jag och Josefina delade på samma, skitsmala soffa.

Klockan 8 i morse var det wakiewakie, upp och hoppa, klä på sig och gå från Sanda till Västergarn (ca 5 km).
Det klarade jag, Josa och Nikki fint.

Och idag har jag köpt en egen laptop, mmm va den är fiiin :)

/ M

Bilder kommer snart

Kommentarer
Postat av: Anna Jonsson

^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback