Ay Caramba

Jahapp, var somsagt på Musik Direkt-tävlingen. Johns band var jättebra, men faktiskt så var bandet Funkada bäst.
Fan vad bra dom var, och dom går bara i 8an tror jag. Jag blev kär i sångaren/basisten Helmer.
Absent var också bra, hoppades på låten Revival, men icke. Iaf så blev jag även kär i trummisen där, Olof!
Annars var det inga speciella band som föll mig i smaken. Något punkband som bara growlade typ, hörde inte ens om dom sjöng på något speciellt språk. Ett popband(Vi vet vart du bor) som lät som Raymond och Maria, duktiga men tråkiga.
En duo(Jag står här och blundar?) som också var jätteduktiga, men kändes lite som pausmusik, inget man la större märke till.
Sen något band med en inlånad gitarrist, det är det enda jag minns från det bandet.
Och så hade vi då Pontus, en kille på min skola. Han spelade gitarr och munspel (!), han är otroligt duktig!
Jag, som jag tror de allra flesta gjorde, trodde att Funkada skulle vinna, det var stort jubel efter deras uppträdande.
Om inte om vann var det Corner of a stone, eller möjligen Absent. Vem vinner då?
Jo, popbandet Vi vet var du bor, eller vad de nu hette. Okej, duktiga, bra sångare, men..?
Nej, det där fattade jag inte riktigt.

Efter konserten gick vi (jag, Nicoline, Robin och Henrik) iaf hem till Henrik. Senare kom vår stjärna John.
Robin åkte hem och istället kom Jakob LL (han är snäll-snäll). Vi chillade, såg på tv, datrade, skrattade, såg på skrattande bebisar och "bestefar". Det var en mysig kväll.
Nu ska jag lyssna lite på Funkada, sen O.C. sen Nanni Kuddil!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du, Olof måste ju vara världens sötaste iallafall :P

2007-03-19 @ 16:32:40
Postat av: Simon

haha.. visst borde vi vunnit..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback