I'm a, I'm a sumo

Jag vill bara ta upp det här med att få vara anonym. Så fort chansen ges att en person ska få säga något till en person, anonymt, är det ofta elaka saker som kommer fram. Ta t ex Define me på Facebook. Mestadels får jag snälla små ord, men då och då dyker det upp andra. De senaste, som förekommit 3 gånger förut, är gris, kines-tjockis och sumo-ansikte. Det är ju lite skrattretande. Först; gris? Kanske inte det bästa ordet för att påverka mig. Om du tycker att jag ser ut som en gris, är det bäst att du stärker dina grunder och förklarar för mig vad du menar.
Andra ordet är kines-tjockis. För det första; Inget fel på kineser, men jag är helt svensk, det enda utländska blodet som rinner i mina ådror är från 1600-talets Tyskland. Så jag kan inte förstå hur en person kan se mig som kines. Jag förstår ju också att de syftar på utseendet, men ärligt talat; Vart ser ni asiatiska drag på mig? Tjock är jag inte heller, skulle väl vara mitt "sumo-ansikte" i såna fall.

Eftersom ni kan svara anonymt i min blogg, varsågoda och red ut de här frågeställningarna. Puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vet, det suger...människan är tyvärr av den avundsjuka sorten och verkar inte kunna uppmuntra till bra saker utan bara såra!! det är ju lite svårt att erkänna att man slälv kanske ser värre ut än en gris t ex..den som skrev det kanskeser ut som en nakenråtta, vem vet? och då är det ju positivt att vara en gris;) grisar har ju i alla fall sina kvaliteter!!

2008-03-13 @ 19:47:57
Postat av: Anonym

Lustigt och se hur olika personer handskas med dåligt självförtroende

2008-03-13 @ 21:58:51
Postat av: m

jag tycker att du är jättesöt, matilda:) ta inte åt dig.

2008-03-15 @ 19:19:55
Postat av: Matilda

Tack! :)
Som tur är tar jag inte åt mig, folk får liksom tycka vad dom vill, och så länge de är anonyma bryr jag mig inte ett dugg C:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback