livet i en evig mjukis

Något som jag tror att de flesta aupairer kan identifiera sig med är ens dalande utseendefixering. Man orkar inte bry sig helt enkelt. Jag är dock rätt duktig och har på mig jeans varje dag, istället för mjukisbralla. Dock har det gått överstyr nu. Jag har inte duschat sedan i torsdags. Så jävla vidrigt, men jag skulle lätt kunna strunta i det några dagar till.
Håret är liksom en evig tofs nu, formad av skit.

En egenskap som jag faktiskt besitter är dock empati, och för respekt till mina medmänniskor ska jag nu gå in i duschen - och ut som en ny människa. Precis som i småstjärnorna.
För att rädda mig själv, och bibehålla de positiva känslorna familjen (förhoppningsvis?) känner gentemot mig.

Ett filosofiskt inlägg om ohälsa, men även om självförtroende. Jag är den jag är, även om jag är asäcklig. Det får duga liksom. Transformation time! Make over! På Svt2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback