emo-feelings

Min mamma och pappa skilde sig när jag var 4 år, sedan dess har jag bara blivit sviken gång på gång på gång..
Ganska snart efter att mina päron skilde sig skaffade pappa en ny tjej, som till en början var urgullig och jag älskade henne. Efter ett tag (minns inte om de handlar om månader eller år) blev hon helt psycho.
Bl a snodde hon pappas bilnycklar när han skulle hämta mig, min faster fick ställa upp!
En gång, första gången min bror sov hos pappa efter skilsmässan, dök hon upp uanför pappas lägenhet (som låg i markhöjd) ungefär kl 2 på natten. Plingade på, bankade på dörren, gick tll baksidan och gjorde samma sak.
Pappa öppnade tillslut dörren och sa till henne at han tänkte ringa polisen. Då gav hon sig av, men innan hällde hon ut alla pappas fimpar och aska över hans balkong.
Pappa, liksom jag, gillar att teckna så det gjorde vi en gång, när jag var runt 6 år. Vi satt i vardagsrummet när vi hör att C (pappas flickvän) sitter i köket och gråter. Ja, pappa ägnade för lite tid och uppmärksamhet till henne.
Herregud, vuxna människa, jag var hos min pappa varannan helg och jag var 6 år!
De har flyttat ihop och flyttat isär.
Det här är bara lite av vad hon gjort, men min pappa lämnar inte henne, han är för feg.
Egentligen är han inte dum, har inga problem med någonting, har fast jobb och allt,
men han är så sjukt manipulativ. Förra året träffade jag inte honom på hela sommaren, och han bodde på Gråbo och jag på Skarphäll, inte så långt avstånd.
Nu har han däremot flyttat till gatan bredvid mig, tillsammans med skatan, det gjorde han i januari.
Har han erbjudit mig att komma och hälsa på? Nej!
Nu när ja börjar bli lite äldre och kanske modigare så vågar jag konfrontera min pappa, gräla med honom.
Fråga raka frågor om varför han aldrig hör av sig, varför han aldrig vill träffas, varför han är ihop med C, psykopaten.
Då blir han lite rädd, min gamle far.
Just nu, när jag tänker på allt får jag lust att bara gå till deras lägenhet och trasha allt, och smutsa ner jättemycket.
I deras förra lägenhet fick ja nämligen inte vara av C för jag kanske smutsade ner.
Ja har även lust att slå den jävla psykohoran så hon vet vad hon har gjort med min och pappas relation,
jag har aldrig haft en pappa.
Tur att jag har min mamma, hon är bäst!

Det jag vill ha sagt med det här är att om du har en hel familj, eller åtminstone två ansvarsfulla och älskande föräldrar, ta vara på det! Jag skulle varit jätteglad om jag hade en pappa, det har jag inte nu...

Skönt att vara lite emo ibland, just nu vll jag bara slå ihjäl nån, helst C!

Kommentarer
Postat av: frida

usch! ja man tänker inte alltid på att det finns folk som växer upp utan en pappa/mamma. så man ska nog vara lycklig iaf! tråkigt för dig detta med din pappa! :( men tur du har en mamma som verkar så fin & snäll! :) fin blogg förresten! trevlig helg! kram frida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback