F-f-fredag

Idag har jag varit överdrivet glad. I allafall mot slutet av dagen. Jag kände mig helt sprittlig i hela kroppen, och ville bara hoppa omkring.
Bildkunskapen var happy times, Charlotte (bildläraren) hjälpte mig att välja ut bilder att ta med till intagnigsproven.
Det blev en teckad tjej som jag gjorde i gårkväll, en tecknad bild på Twiggy, två likadana bilder i olika tekniker (tecknad och akvarell), en tvåstegsbild (inzoomning typ) på Maja i The Sounds och en parafras i akvarell/täckfärg.
Det ska verkligen bli jättekul att få komma dit, på Onsdag är det dags!
Marcel och Tor kommer också va där, så det blir trevligt :)

Efter skolan skulle jag och Josefina ut och köra moppe eftersom hon har körkort, men aldrig kört moppen typ.
Josefinas pappa tyckte att hon skulle lära sig köra klokt själv innan hon kunde skjutsa,hrmf.
Vi gick in och spelade Tvspel istället. Det blev lite Tony Hawk 4, Hugo Bukkazoom och Tom & Jerry!
Senare, runt 6, gick jag hem.
Då var min bror här, men han åt bara sen drog han igen.

Jag, mamma och sambo började diskuttera, som alltid på Fredagar.
Dagens ämne började med försvunna människor som övergick till droger som övergick till prostitution som övergick till varför vissa får killar/tjejer så lätt. Till skillnad från M-I-G!
Fick också reda på att mamma testat hasch och mammas sambo rökt lite random stuff.
Bra föredöme :)

Ikväll blir en sitta-vid-datorn-kväll. Ska upp tidigt imorrn och gå på kurs i hur man serverar, dukar och sånt,
inför sommarjobbet.
Now: OC

Kommentarer
Postat av: Anonym

skall du gå bild estet eller sam media, eller vad det nu var :S

2007-03-10 @ 11:50:41
Postat av: Matilda

Första valet är sam sam media, andra är estet bild :)

Postat av: anna

okej, vad har du tänkt att bli då? :) jag har valt ungefär samma saker, fast sam med bildprofil. jag hittade ingen sam media :S

2007-03-10 @ 18:02:08
Postat av: Matilda

Anna: jag vill bli fotograf tror jag :) Själv?
Det finns liksom ingen Sam media, man fick bra välja sam sam!

2007-03-11 @ 17:20:00
URL: http://mitildi.blogg.se
Postat av: anna

aha, smarting. jag vet inte riktigt vad jag vill bli, kanske fotograf, kanske inredare/designer eller kanske något åt reklam hållet. och då känns bild estet som ett bra val. men jag är så osäker. vill inte hamna bland en massa e x t r e m a estet-nördar. vore ju kul att gå med någon mer som du. en skön tjej med god smak för mode och annat! :) så jag är så osäker på estet... :S vad tycker du?

2007-03-11 @ 18:29:33
Postat av: Matilda

åh, det skulle kunnat vara jag som sa det där!
Håller med om det där med esteter, fast man ska väl inte ha fördomar!
Jag tycker estet verkar jätteroligt, massor av bild, men det är väl egentligen ingen klok utbildning. Inte för att sam är det eller.
Vart bor du nånstans? :)

2007-03-11 @ 20:29:55
URL: http://mitildi.blogg.se
Postat av: anna

jag hörde utav syon att estet utbildningen är egentligen nästan lika stor som sam utbildningen. så kanske go for it? :/ men jag vet inte. precis, man får ju inte ha fördomar direkt, men man vill ju hamna bland människor man gillar och har samma intressen med. förrutom bild. så jag är jätte orolig inför att jag ska välja fel. alltså estet istälelt för sam och tvärtom. jag bor i innerstan! :)
men vi kommer ej ses på intagningsprovet. är i sthlm.
esteten verkar askul,en massa massa bild och foton. och nästan bara bild under trean då man antagligen är skoltrött och så. me like.

2007-03-11 @ 20:40:15
Postat av: Matilda

oh, synd.. kan man verkligen ha en chans att komma in om man inte gör intagningsproven? :/
vet jag vem du är, tror du? ;)

2007-03-12 @ 22:21:30
URL: http://mitildi.blogg.se
Postat av: anna

jadå, ska bara åka iväg till kungliga huvudstaden så jag får göra provet senare.. :)
det gör du nog mkt väl, tror jag iaf :P

2007-03-13 @ 00:23:17
Postat av: Matilda

mööh, säg vem du är då! :)

2007-03-13 @ 06:59:53
URL: http://mitildi.blogg.se
Postat av: josa

jag har visst kört den, faktiskt!

2007-03-20 @ 16:01:01
Postat av: Anonym

jag har visst kört den, faktiskt!

2007-03-20 @ 16:03:28
Postat av: josa

oj, råkade visst skicka den två gånger:P

2007-03-20 @ 16:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback