Mähä

Nu är det såhär va, mamma har en gammal päls-jacka som är skitsnygg (tycker jag). MEN.. vågar jag använda den? Jag tänker både på mitt eget samvete och på möjliga aktivistgalningar som kan tänka sig att ge sig på mig.
Ett argument för pälsen är ju iaf att just de djuren redan är döda, tyvärr, och att den hänger ju ändå bara där. Den är jättegammal också, från 70-talet, och vem vet hur djurhållningen såg ut då? Jag tror inte att de stackars djuren kommer från en pälsfarm heller, utan är straight from nature..
Så, help me out, jag är väldigt emot pälsindustrin, men kan jag använda en gammalgammal päls?

Kommentarer
Postat av: Milly

Du kan ju vänta tills galningarna som har varit i Mexico har åkt, de verkar vara sådana som har ett spann färg i bakfickan ifall någon kommer med en päls :D

2007-11-06 @ 19:37:34
Postat av: emma.

nej, om jag vore du skulle jag inte använda den! var i precis samma situation och efter att jag hade använt min fina päls från second hand endast 3 gånger så hade någon knipsat upp mitt lås i skolan, ja i skolan richard steffen!, och hällt en massa råa ägg på jackan. jag hade väntat tills du har gått ut skolan för jag vet att dessa personer går ännu kvar. kram.

2007-11-06 @ 19:58:15
Postat av: Minna

Jag skulle nog inte använda den, jjag vet inte vvarför men det skulle känna fel

Postat av: Helena

våga använda den! :)

2007-11-06 @ 22:04:02
URL: http://helenaengstrom.blogg.se
Postat av: elin

det beror på från vilket djur pälsen kommer och det skulle vara en fördel ifall du visste hur de hade behadlat djuret. ifall den är "straigt from nature" så är det lika mycket fel att bära pälsen som att äta upp köttet, och kött äter du ju? try it!

2007-11-06 @ 22:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback