nästa bror finns bakom något.. hmm..

Hejhej på dig min bror.
Dagen började bra med drygt 3 timmar bild. Vi skulle försöka "återspegla" Tolouse-Lautrec på vårt eget sätt. Vi skulle jobba i olja och ha förgrund, något sorts fokus samt bakgrund. Svårt att förklara för den som inte sett T-Ls verk, men I ALLA FALL! Vi skulle också måla något som betyder något för oss själva. Svååårt! Lärar-Ann-Charlotte pratade om tyger och kläder också. Då fick jag idén.
Min bild är en catwalk. I förgrunden ser man en silhuett av en modell, sedan en modell i fokus (med en underbar MiuMiu-klänning, gah) och sedan all publik i bakgrunden/ur fokus.. likzam. Jag längtar tills nästa gång när jag får fortsätta med skissen! Love bild, jaaa!
På engelskan satt vi bara ute i solen och hade det mysigt, jag läste t o m. Thor störde mig så tillslut gav jag upp. Olivia, Aggan och Julia kom och jag skippade historian. Helt idiotiskt att lägga in en extra lektion i veckan, och på en fredag!? Hallåååå...vad du nu heter..lärarn?
Jag, Olle och Aggan åt glass i solskenet istället, det var mums och vi träffade både Lasse W och Kaffis-Inglit. Trevliga återseenden må jag säga!

Snart ska jag gymma med Julia (kanske Anna!?), det ska bli så skönt. Jag har ätit alldeles för mycket den här veckan. Speciellt igår (hur mycket spaghetti och köttfärssås som helst, en banan, 2 risifrutti, 4 vårrullar), TROTS att jag var asmätt. Hela dagen var som en såndär paltkoma. Men jag gillar!
Ikväll händer det ingenting. Så fråga mig inte om fest, men bjud gärna in mig. Hej.


Kommentarer
Postat av: matilde

matilda.. har du spelat pettsson i snickarboden? "nästa bror finns bakom något...hm, grönt." "hejhej på dig min bror!" "Nästa bror finns bakom något...hm..." haha, kanonkul!

Postat av: Matilda

Matilde: haha, såklart jag har, jag fick inspirationen därifrån ;P

2008-04-04 @ 21:32:35
URL: http://mitildi.blogg.se
Postat av: Gustav

jaa, men han säger ju - min nästa bror gömmer sig bakom npgot kaltsh Klaaa!

2008-04-04 @ 23:27:08
Postat av: Anonym

aje, dom säger också - min nästa bror gömmer sig bakom något som,hmmmmmmm,luktaj!

2008-04-05 @ 11:23:56
Postat av: Ellen

säger jag ellen

2008-04-05 @ 11:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback