jag vill smärka på vågorna

Jag varnar er. Detta kanske inte är intressant för er, men ack så bra för mig när jag vill minnas.
Minnas det bästa som hänt mig.


Vart ska jag börja detta mastodont-inlägg?
Kanske en snabb start.
Båten till Nynäs-sova i Stockholm-flyga till Athen. En underbar kvällsvärme mötte oss när vi slog oss ner på en restaurang i Pireos, hamnstaden. Efter en väldigt konstig cheeseburgare bordade vi båten till Naxos. Den skulle ta 8 långa timmar. Biljetten avsåg platser på golvet utomhus. Jag och mina älskade Jossan och Ebba gjorde oss beredda för att sova. Gjorde vi det? Nej! Vi träffade de underbaraste italienarna (vi kallar dom "italienarna 1") på denna jord.. typ. Jag som alltid trott att alla italienare var sliskiga blev motbevisad. Tyvärr skulle vi aldrig ses mer, de skulle av på Santorini.

Naxos var en underbar ö med små gator och vita hus överallt. Stranden var inte så vit som husen, men den bjöd på de högsta och bästa vågorna. Den första kvällen gav vi oss ut för att ta tempen på utelivet. Det var restauranger överallt, men inget party direkt. Vi invigde istället kvällen med varor från Supermarket, och blev lite extra Östermalms-överklass-tantiga. Naxos var nog mest fossilernas och parens hemstad. Vi slog oss iaf ner på en uteservering på hamnen där de hade happy hour hela tiden. Av ren slump satte vi oss bredvid två underbaaaara italienare vid namn Giovanni och Federico ("italienarna 2"). Vi blev kompisar och blabla.

Andra dagen på Naxos såg likadan ut: strand sedan ut. Vilka råkar vi på? Jo italienarna 2, såklart. Efter några drinkar med tomtebloss och hela galoppen bestämde vi oss för ett nattligt bad. Vi lekte "Hajen" och var bara helt glada i hatten.
Grabbarna drog vidare till Ios och dit skulle ju vi också, så vi bestämde träff: Midnight at da fuckin' square on Saturday.

Tredje dagen... såg likadan ut. Stranden-ut. Efter lite funderingar utanför en bar frågar en röst: Är ni från Sverige? (de hade sett det på min T-Shirt Store-tröja... eller kanske på det blonda håret?) Vi är ju från Sverige, som ni vet. De som frågade var några skojare från Stockholm. Tillsammans utgjorde vi ungefär 90% av alla svenskar på Naxos. Vi slog oss ner på den skandinaviska baren som t o m spelade Kent. Även den här kvällen blev det nattligt bad, men även lite hallabalou. Håhå-jaja. Efterfest med bra musik på den manliga delens balkong. Dock grydde morgonen och vi gick hem.

Efter Naxos drog vi till Ios (<3<3<3<<3<33<33<33<33<3<3<3), party-ön! Vi bodde först på den tråkiga sidan av berget. Den roliga fanns på andra sidan. Vi bestämde oss åtminstone för party i the Village, själva centrumet som låg uppe i bergen. Vi valde att gå vilket visade sig vara en dum idé. Som tur var fick vi en jättebra vägvisarkompis från Chile. Efter ett hårt träningspass var vi i himlen. Åh älskade the Village.
På da fuckin' square hittade italienarna 2 oss, nu även med deras kompis Marcos. De visade oss in i virrvarret av små gränder, proppfulla med barer. Vi gick in på det som kom att bli min favoritbar. En rökig liten rockbar vid namn Jonis rock and electro (eller nåt sånt, egentligen irrelevant). Vi dansade vidare till den svenskägda baren Rehab där det bjöds på oändligt många gratis-jäger-shots. Dock var jag sparsam! Snälla Marcos skjutsade hem oss och Giovanni eskorterade oss ända in på rummet, den fina gentlemannen.

Långt inlägg? Mjo, men så blir det.

Föräldrarna i vårt sällskap hade fixat boende på Mylopotas beach på den roliga sidan av berget. Deep Blue kom att bli vårat residens hädanefter. Nu hade vi dock blivit informerade om bussen som gick hela tiden upp till the Village, så den hoppade vi på när natten närmade sig.
Vi träffade åter igen italienarna 2. Rockbaren välkomnade oss, men även ett "HEELLLOO!". Jag tänkte bara: Åååh nej, inte igen. (alla ropade nämligen "heeelloooo!!"). Jag gav upp tillslut och vred på huvudet.

Där stod de. Så söta och fina som jag mindes dem. ITALIENARNA 1!!! Min favorit av de cirka 7 killarna var och är Eduardo. Vilken underbar människa. Han lyssnar på bra musik och är bara sådär charmig... och upptagen. HEHE.
Vi sprang omkring på stan och var till slut på väg mot Lemon. Strosande på gatorna ser jag honom med stort H.
Killen vi spanat in på båten från Naxos till Ios. Jag drog till med ett klassiskt "Heeelloooo!" och därmed var han inhåvad.
Herregud vilken kille. Han kom att bli min man för kvällen.
Han var sådär sött efterbliven som bara italienare med dålig engelska kan vara. Huvudet på honom var säkert nerknarkat också, men det gjorde ingenting. Han dansade så sött och ojojoj vad jag önskar att han kunde bli min man. Andrea hette han men på min mobil går han under sitt alias: Andrea sexig som fan Dreads Älska bare. Lite osammanhängande, men hur skulle jag annars förklara honom?
När natten började bli morgon fann vi en taxi och åkte hem. När jag kliver ur bilen står han där också. HIHIHI. Så himla söt. Dock fångades inte hans perfekta ansikte på bild, men jag minns exakt hur han ser ut och hur han luktade.
(Vadå 12 år igen och helt kär vid första ögonkastet? Haha!)

Dagen efter spenderades på campingen Far Out's ena poolområde. Där träffade vi tysken från kvällen innan. Den där modellen för Acne som hade långa blonda lockar. Ojojoj igen. Vi umgicks och drack drinkar i solen med han och hans kompisar.
På kvällen var det samma visa igen: the Village.
Alla var trötta men INTE JAG!!!! Jag och Jossan följde med Eduardo, Nicola och nån mer till Liquid. Världens bästa klubb. DJn verkade pårökt men det gjorde ingenting, för han var bäst. Bara blipblop-musik utan sång. Vid ena väggen satt en snubbe och spelade bongotrummor till musiken och jag dansade som aldrig förr. Josen var lite krasslig och italienarna lite trötta, så jag dansade helt frigjort och konstigt med 10 okända killar. Det var så skön stämning och inget kladd. Jag dansade t o m med några som skulle kunna vara min pappi. Jag var lyckligare än jag varit på länge!

När vi kom hem var även Ebba hemkommen. Jag och Eb sov på balkongen. Den underbara, stora balkongen. Eller.. sov och sov. Vi var så exhalterade över dagarna som varit att vi knappt kunde ligga stilla. Vår sista kväll på Ios hade kommit till ända.
Far Out's andra poolområda blev våran hemvist dagen efter, tills det var dags att åka till Athen. Vi skulle sitta på en båt i 13 timmar framöver. Vi hade dock first class tickets. Vilket visade sig vara en niiiitlott. Vi umgicks med delar av italienarna 1 istället; Filippo och Ricardo. När det blev för kallt för att sova ute drog vi oss in i första klassens avdelning; en rökig salong med stenhårda fåtöljer som var upptagna av feta, rökande maffiosos som spelade kort. Vi lade oss på golvet, precis mitt i vägen för alla förbipasserande. Och bara sisådär hejhå var resan slut och vi var framme.

Athen var ett jävla rövhål med sina 34 grader i skuggan. Vi såg iaf på gamla grejer som Akropolis-saken och Arkeologiska muséet. Sen hände inte så mycket mer. Förutom att jag åt på McDonalds och svettade mig 5 kilo lättare.

Flygi hem åså såve i ståkhålm å så hemme niu!
(Resesällskapet blev av med 17000 kronor i pengar och ägodelar pga gubbar i buskar och ficktjuvar på metron, ackackack).



Ett sista My name is Inga-Benny Lava-underbaaaarght-....??? JAG SKA INTE HA NÅ .....!!!!-skrik till Ebba och Josefine, mina allra finaste, trognaste, bajsnödigaste, snyggaste, underbaraste vänner!

Kommentarer
Postat av: JOSEFIS

sakne?! ja ska inte sakne ios!!!!! ****not*****

ehehe <3

Postat av: Ebba

flame-ass on us, jag skulle faktiskt vilja använda det här ordet, (bara för att få alla att förstå hur mäktigt det här var); älska.

2008-08-09 @ 00:57:11
URL: http://ebbad.blogg.se/
Postat av: milly

hej jag är inte bitter. och ja. men typ.

mysigt och kul och typ PART-EY ni hade det.

(ta med mig nästa gång!!(!!!))

2008-08-10 @ 17:35:33
Postat av: diana

jag tog min tid och läsa allt, och det var inte värt. FÖR NU E JAG SÅ JÄÄVLA AVIS PÅ ER! LYLLOS!

god damn it! :D

2008-08-10 @ 19:49:16
URL: http://dirtee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback