Alldeles för långt inlägg om alldeles irrelevanta ämnen

Idag var fotolektionen superkort. Istället för att stå i labbet gick vi till Konstmuséet där Hemse Folkhögskola's(?) fotolinje hade utställning. Temat var verklighet, och det var sannerligen intressant. Dock kändes inte själva fotona så speciella eller proffsiga, men jag gillade idéerna. På nedervåningen var det Öppna Ateljéer som ställde ut, alltså ett verk per konstnär som "deltar". Vissa saker var lite oklara, som t ex fontänten med bajskorvar på. Av de, typ 100 st, verk som var utställda hittade jag tre favoriter. Två av dem var jättestora oljemålningar. Ja, olja har verkligen fångat mitt hjärta, hähä. Ska nog införskaffa fett mycket färger!
Efter utställningen blev vi lediga för resten av dagen så jag, Cajsa, Josefine och Mina gick till Almedalen. Där var det helt supervarmt och vi schtekte som fan. Tyvärr lämnade både Mina och Cajsa oss ganska så tidigt.
Jag fick nästan panik när värmen slog emot mig och mitt hår AKA pälsmössa kändes lite irriterande. Ingen hade en hårsnodd så det fick bli last resort; mitt armband. Det finfina guldiga med marinblåa stenar. Tyvärr blev det helt uttänjt, så det var den ledsna episoden av dagen!

När klockan slog en speciell tid var det dags för bas. Jag, Agnes och Linnéa är så jävla bra, I tell you. Lite läskigt kommer det nog bli ändå, att spela på Effes. Huu!
Senare ikväll har jag kört bil till Halla där min bror och hans kompis blivit med hus. Vilka inredningsmöjligheter säger jag! (Tyvärr tror jag inte att pojkarna bryr sig så mycket.)



Nu smyger sig ångesten över mig också. Med för starkt, ganska äckligt, te sitter jag här och våndas inför morgondagen. Första delen i nationella matteprovet stundar och jag har inte gjort ekvationskapitlet - ännu! Skolan är en av världens jobbigaste uppfinningar. Eller som jag sa till mamma förut idag; "Jag hatar skolan av hela mitt hjärta". Varför ska man behöva plugga hemma? Jag har aldrig förstått det och kommer aldrig att förstå. Tror skol-poliserna att jag, efter en hård dag i skolan (och med skinande sol ute), tänker sätta mig och plugga? Hah, nae, skulle inte tro det! Bara två år kvar, sen är jag äntligen friiiii!!!

Dags att göra två idrottsläxor (Vem har läxor i idrott?) och sedan sova. Lycka till imorgon, alla ettor!
Hej och hå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback