en hoppelitossa med orakade spiror

Ja, dansa på ni, människor med dansben.
Jag är snart en människa med crosstrainerben. Ni förstår, min käre låtsasfar har köpt en och nu är den uppskruvad. Imorgon börjar mitt sunda liv med låtsasspring till dunkadunkarock.
Sådan rock är egentligen helt vanlig gammal godingrock. Det som gör det till dunkadunka är stereon och i synnerhet högtalarna. Hos oss kan man välja på två olika ställen: dvd:n (=surroundsystemet=bra dunk) eller vanliga stereon (med två högtalare á en meter höga typ=bra dunk). Jag väljer dig: stereon. Där kan man lira LP-skivor, med härligt dunkadunk.

Varför jag skriver ingående om våra ljudanläggningar och dunkadunkarock är inte riktigt säkert. Jag antar att jag är en människa som inte är på sävefest. En människa med lite överbliven tid innan läggdags. Jag njuter av tanken på ivriga festpersoner som nedslås av falska schlagerstämmor och uttjatade hiphop-beats. Hoppas sävefesten inte är lika skitnödigt jävla asdålig som den var sist, för er skull menar jag!

Det här är människan med helt vanliga ben som signar ut. Slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback