don't make a sound

Som så många andra frågar jag mig själv hur man pluggar. Hur får man den där känslan av självdisciplin? Jag undrar hur den känns. Känns det som en liten man i kroppen? Någon som sitter i hjärnkontoret, drar i lite spakar och får en att gå emot sina egna principer. Ja, mina principer lyder: Jag pluggar inte. Har aldrig behövt (Innan jag började gymnasiet då...). Syftet med att lära sig riktningskoefficienter och skriva långa texter om skolan förstår jag icke.

Ikväll har jag ändå pluggat körkortsteori. Gjorde ett låtsasprov, och blev underkänd. Detta trots att jag kollat i boken hela tiden. Mitt mål med körkortet var att ha det kirrat i slutet av maj. EEEEEEEEEEEEHH...
Har jag tid att plugga imorgon då? Nej, "tyvärr". Jag ska på mat- och vinprovning på jobbet. En hyfsad anledning för att skippa pluggandet en dag till va!?
Så, jag fick inget svar ikväll heller, på hur man pluggar alltså.



(För att boosta mitt eget självförtroende; Jag sprang 5 km igår, dagen efter en redig 18-årsfest. Fint som snuss!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback