en ljuv lördag

Hejsan mina favvisläsare!

Idag har jag först varit på tjejernas juluppvisning i skolan. Självklart fick jag tårar i ögonen när alla pluttar sjöng. Ni vet ju hur jag är. Riktigt najs när tvåorna skulle klä granen på scen, på engelska (de är så otroligt dåliga på det globala språket). De gick fram till micken och sa "AAA BAAAALL" (julkula), "AAAA SNOWBAALL" (snöflinga, ahhahahahha), "EEE STAR" och så vidare. Barn är roliga. Speciellt italienska barn.

En liten inflikning angående roliga italienska barn:

Vår hund heter Toby, men går ofta under andra namn såsom Taaabiii, Tobutz, Tobicchio men framförallt Lele (???). 7åringen kom häromdagen på en utveckling; Rachele HAHAHAHHAHAHAH! RACHEEELEEE!!! Toby -> Rachele WtF!?!?

En typisk italiensk strandgrej (som jag upplevde i Rimini) är frasen "coco bello" i en entonig melodi. Det är något som 5åringen har snappat upp och säger ofta, vid roliga tilfällen, löve it! COCO BELLO!


Aight, back to where we were.
Efter skolgrejen åkte jag och Miriam till en inihelvetessjuktihuvetjävla stor marknad. Den var uppdelad i två italienska avdelningar, en europeisk, en med världens länder (mycket asien). Man fick åka på vågräta rullband för att det var så stort! Jag köpte indiska armband och fina påsar till mina barn, ett block med 72 indiska vykort (asfina, vet ej när jag ska använda...), franska ekologiska tvålar till italienfamiljen, en österrikisk kringla samt lite italienska hemligheter till min mor. Ska kanske åka dit imorgon också, det var så insane! (OBS! Tyskland hade feta ölserveringar! OBS!)

Efter några otroligt svettiga timmar i mässhallarna åkte vi till vårt älskade Milano. Efter lite random span ville vi äta aperitivos. Vi hittade ett ställe som verkade bra, men fyfan vilken dålig service. Värsta EvEr! Servitörerna var roliga (dock svårt att svara annat än "hehe" när man inte kan språket så bra). "Jag behöver också en barnvakt, jag är så liiiteen" "Hehe". Iallafall, vi fick vänta säkert 30 min mellan varje beställning, sedan 20 min innan vi fick det vi frågat efter. När vi beställde två cappuccini fick vi två okända bakelser. Efter tre timmar gav vi upp och betalade för skiten, men ingen dricks fick de, naj fyfasiken.

Sådärja era små sverigeråttor, nu fick ni något att läsa innan ni ska nanna på er kuddil. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback