en evigt bellig sammanfattning


Helgens låt; On Melancholy Hill - Gorillaz

I fredags hämtade jag Hedvig i Rho, en grannstad. Hon hade med sig två gåvor - vin och choklad. Jag hade en gåva till henne - choklad. Vi båda hade köpt samma jävla choklad, jag SKREK när Hedvig drog fram Ferrero Rocher-chokladen. SoULmAtEs!!!!!!!! I mitt rum avnjöt vi gåvorna och somnade sedan sött.

I lördags åkte vi in till Milano. Jag visade Hedvig viktiga grejer såsom Castello, Duomo, Le Colonne, Parco Sempione och Arco della Pace. Mellan dessa monument shoppade vi som satan (jag: mössa, örhängen, byxor, nagellack och väska). Vi åt lunch på Donken (ALLTID GÖTT) och fikade på Music Café vid Le Colonne (Milles svar på söder i Stockholm typ <3). Till kvällen blev vi lite sugna på mat igen, och siktade in oss på aperitivos i Sempione. Vi tog första bästa (Bhangra Bar) och SATAAAN vad bra det var. Bästa aperitivostället hittills, en indisk asmysig restaurang med jättebra mat. 7 € för drink och hur mycket mat du vill. Har bara en sak att säga: mm, gott.

Vi tog oss till vår bil, gåendes i spöregnet. Tänkte att lite vin hade varit gott, så vi drog in på supermarket. Där inne hörde vi en man som sa till oss "År det bra här eller?". VAIHELVETE, SVENSKA!??!?!? Han var inte svensk, utan italienare. Otroligt häftigt att han kunde ganska bra svenska, och han var jättetrevlig också. En favorit var när han sa "Vafan gööör du?" till en liten gubbe, haha.
Väl hemma hade jag och Heddan ett litet pyjamasparty med vin och choklad, precis som dagen innan.

Idag tog vi snygga foton vid Duomo, hittade en kanadensare som bodde i Danmark, åkte till centralstationen och köpte biljett. Så var det med den helgen, den bästa hittills. Min finafina Hedobelle. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback