guttans sol


Gött att det är 17 grader här eller?

Precis som igår satte jag mig på balkongen efter skolan. Tillsammans med Come Around Sundown och kaffiåkake blev det ultimat.
Idag förklarade jag hur man gör kroppkakor. Detta gjort på italienska, inför mina klasskamrater från Ryssland, Tyskland, Rumänien och Marocko. Alltså jag vet inte ens själv hur man gör det, jag är så jävla bra på att improvisera bara.
På tal om skolan finns det två supernajsa bilder i min italienskabok. Båda är om verbet dovere (måste). Första är två överviktiga jätteglada tjejer som säger "Dobbiamo fare la dieta" (Vi måste banta). Andra bilden är på en ledsen man på en våg som säger "Devo mangiare di meno" (Jag måste äta mindre). Jättebra exempel tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback